ست تابستانه دخترانه +  【 11 نکته کاربردی】

ست تابستانه دخترانه + 【 11 نکته کاربردی】

پنج شنبه 17 شهریور 1401
0
293

ست تابستانه دخترانه


انتخاب لباس تابستانه مثل هر فصل دیگر باید بر اساس جنس و رنگ لباس باشد، پارچه های پنبه ای متداول ترین پارچه های مورد مصرف در این فصل هستند. در مورد انتخاب رنگ نیز باید به این نکته توجه کرد که رنگ های تیره نور خورشید و در نتیجه گرمای بیشتری جذب می کنند و ایجاد گرما و تعریق بیشتری خواهند کرد، علاوه بر این که هر رنگی برای هر رنگ پوست و اندامی مناسب نیست. با در نظر گرفتن این موارد می توانیم ست تابستانه مناسب و دلخواه خود را انتخاب کنیم.
اگر رنگ ها را به دو دسته رنگ سرد و گرم تقسیم کنیم سه رنگ قرمز، زرد و نارنجی جزء رنگ‌های گرم هستند و از ترکیب این رنگ ها با رنگ های دیگر و سفید می توان ترکیب زیادی از رنگ های گرم به دست آورد. این رنگ‌ها باعث افزایش آدرنالین، بالا رفتن فشار خون، افزایش تنفس و در نهایت افزایش درجه حرارت در انسان خواهند شد و شخص احساس گرما می کند. هر چه رنگ گرم پر رنگ‌تر باشد، احساس و انرژی بیشتری هم بوجود می آورد.

ست تابستانه دخترانه
رنگ‌های سبز و آبی در دسته رنگ‌های سرد قرار دارند. این رنگ‌ها ضربان قلب را کم می کند، ماهیچه‌ها را آرام  و درجه حرارت بدن را کاهش می‌دهد و حس آرامش را در فرد به القاء می کند.
پس اگر احساس گرما را در تابستان دوست ندارید در ترکیب لباس‌های خود از رنگ‌های گرم یا در اصطلاح جیغ، کمتر استفاده کنید.
نکته بعدی رنگ های خنثی هستند که می توان بین رنگ های گرم و رنگ های سرد قرار داد و با هر دو دسته رنگ هماهنگ می شوند. رنگ های خنثی توجه را به رنگ اصلی معطوف می کند، استفاده با رنگ های سرد در تابستان گزینه مناسبی است. سفید و خاکستری نیز از رنگهای خنثی هستند.

بیشتر بخوانید: رازهای خوشتیپ بودن خانم ها

این که بدانید رنگ پوست شما گرم  یا سرداست در انتخاب رنگ مناسب لباس به شما کمک زیادی خواهد کرد.
برای پوست های گرم رنگ های خاکستری و گرم مانند قرمز، زرد، طلایی، عسلی و مرجانی مناسب است اما نه هر رنگ گرم و یا خاکستری. اگر تمایل به استفاده از رنگ های سرد دارید از تن گرم تر ارغوانی، بنفش مایل به قرمز و زیتونی استفاده کنید. از بین رنگ های خنثی نیز خاکستری مایل به قهوه ای و کرم برای شما مناسب است. رنگ های سرد مانند آبی یخی و یا یاقوتی چهره شما را بی روح می کند.
در مورد پوستهای با رنگ سرد، استفاده از رنگ های خنک مناسب است، رنگ های آبی یخی، بنفش خالص و زمردی و ست کردن این رنگ ها با خاکستری، سفید و طلایی ترکیب بسیار زیبایی بوجود می آورد. رنگ های نارنجی و زرد برای شما مناسب نیست.
می توان استایل های مختلف را با توجه به فصل استفاده کرد، از جمله این استایل ها مونوکروم، ارتشی، مینیمال، تام بوی، بوهو، آرتسی، ورزشی، وینتیج و ماکسیمال است. برای آشنایی بیشتر با چند استایل ذکر شده مقاله ده استایل شیک دخترانه را مطالعه نمایید.


رنگ های مناسب تابستان

سفید
سفید رنگ پاکیزگی است، بسیار خنک کننده است و با همه رنگ ها به زیبایی ترکیب می شود.  این رنگ برعکس رنگ های تیره رنگ خورشید را به خوبی منعکس می کند و برای تابستان بسیار مناسب است.


سبز
سبز یک رنگ آرامش بخش، باعث راحتی و انبساط ذهن، خنک کننده است و برای تابستان مناسب است. این رنگ یادآور طبیعت است و نیز با رنگهای دیگر به راحتی هماهنگ می شود.

پوشاک زنانه
آبی
آبی رنگی خنک و آرام بخش است و در بیننده امنیت خاطر ایجاد می کند. این رنگ برای فصول گرم مناسب است.


بنفش
بنفش کمرنگ شادابی و جذابیت دارد و برای فصل تابستان بسیار مناسب است. بنفش پررنگ هم محبوب فصل گرماست. این رنگ آرامش بخش و شادی آور است.


صورتی چرک
صورتی چرک یا کالباسی جزو رنگ های خنثی و جذاب است که به عنوان مکمل بسیاری از رنگها در فصول مختلف قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید: 10 استایل شیک دخترانه

صورتی
بانوان رنگ صورتی را دوست دارند چون نشانه قدرت و ظرافت زنانگی است و برای استفاده در تابستان نیز رنگ مناسبی است.


زرد و نارنجی
زرد و نارنجی دو رنگ گرم و یادآور خورشید هستند که باعث شادی و خنده و امید در مخاطب می شوند. ازترکیب این رنگ ها با رنگ های سرد می توانید در فصل تابستان به خوبی استفاده کنید.

ادریس کویر
چند نکته

1.    در صورت امکان از لباس هایی که با رنگ طبیعی رنگ شده استفاده کنید چون در سلامتی شما بسیار موثر خواهد بود. لباس با پوست در تماس است و این تماس باعث جذب و تاثیر مواد از لباس می شود.
2.    استفاده از زرد روشن یا سبز روشن و آبی روشن و گلبهی و نقره ای .... را در تابستان امتان کنید.
3.    در کنار استفاده از رنگ لباس مناسب، استفاده از رنگ کفش و کیف و اکسسوری مناسب نیز باعث هماهنگی در استایل شما خواهد شد.
4.    از اصول ست کردن لباس از چرخه رنگ می توانید برای ترکیب مناسب رنگ لباس هایتان استفاده کنید.
5.    انتخاب رنگ لباس به سن و وزن و جنسیت شخص ارتباط مستقیم دارد.
6.    حداکثر از سه رنگ در لباس  استفاده کنید. استفاده بیشتر از رنگ ها باعث شلوغی می شود. رنگ ها را طوری انتخاب کنید که رنگ ها دارای پیوستگی باشند.
7.    برای حفظ هارمونی می توانید از رنگ تل، گل سر، گوشواره، عینک و دیگر زیورالات استفاده کنید ولی در استفاده از اکسسوری ها و زیورآلات زیاده روی نکنید. می توانید از درجات مختلف یک رنگ استفاده کنید.
8.    لباس های خط دار یا طرح دار را با رنگهای خنثی بپوشید.
9.    رنگ مناسب لباس نوزادان می تواند رنگ های روشن و ترکیب با رنگ سفید، مانند سفید و صورتی، یا آبی و سفید باشد. این رنگ ها از نظر بهداشتی نیز برای نوزاد مناسب است.
10.    بیشتر مواقع در منزل لباس گشاد و راحت بپوشید.
11.    پارچه های نخی مناسب برای تابستان سبک هستند و احساس راحتی بیشتری به مصرف کننده می دهد.


نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
×

چطور میتونم کمکت کنم؟