کدام رنگ‌ها و طرح‌ها چاق‌ترتان می‌کنند | ارتباط با ادریس کویر 09131510463

کدام رنگ‌ها و طرح‌ها چاق‌ترتان می‌کنند | ارتباط با ادریس کویر 09131510463

شنبه 23 مهر 1401
0
207

کدام رنگ‌ها و طرح‌ها چاق‌ترتان می‌کنند 

مهمترین مساله در لباس پوشیدن، ترکیب درست رنگ و مدل است. رنگ و نقش و مدل مناسب در کنار هم عیوب اندامی را می پوشاند و اندام را زیباتر نشان می دهد. همیشه خانم های لاغر به دنبال توپر نشان دادن اندامشان هستند و خانم های توپر به دنبال باریک تر و لاغرتر نشان دادن اندامشان و این ممکن نیست مگر با شناخت رنگ ها و تاثیرات آنها و پس از آن دانستن تاثیر مدل های مختلف روی اندام. 

بیشتر بخوانید: ست اسپرت مردانه

آسان ترین کار این است که خانم های لاغر اندام و توپر برعکس هم عمل کنند، یعنی اگر لباس رنگ روشن اندام را درشت تر نشان می دهد پس برای افراد لاغر مناسب است و برعکس رنگ های تیره برای خانم های چاق مناسب است، این ترتیب در بیشتر موارد می تواند درست باشد. پس در این مقاله به اشتباهاتی که خانم های توپر در چاقتر نشان دادن اندامشان انجام می دهند می پردازیم.

کدام رنگ‌ها و طرح‌ها چاق‌ترتان می‌کنند

خطوط افقی در لباس ها

لباسهای دارای خط های افقی برای افراد چاق و توپر مناسب نیست زیرا این لباسها اندم را پهن تر و چاق تر نشان می دهد، این یک خطای دید است که باید در جای مناسب استفاده شود.

رنگ های روشن 

یکی دیگر از مواردی برای افراد لاغر و قد بلند مناسب است و برای افراد چاق اشتباه و نامناسب، استفاده از لباس های با رنگ روشن است. لباس هایی با رنگ تیره مانند مشکی و سرمه ای بدن را لاغرتر نشان می دهد و برای افراد چاق مناسب است.

لباس های تنگ و جذب

یکی از انتخاب های اشتباه خانم های چاق استفاده از لباس هایی است که حجم بدن را نشان می دهد، طرح های شلوغ و مدل های چین دار نیز همین حالت را دارد. استفاده از چین یا پاپیون و با گل و نقش در هر قسمت از لباس، اندام را چاق تر نشان می دهد. دامن های کلوش و پیلی دار هم در حجیم نشان پایین تنه بسیار موثر هستند.

بیشتر بخوانید: ست اسپرت دخترانه

با استفاده از مانتوهای کلوش و خفاشی و گشاد نیز اندام را توپر نشان داده می شود. دامن تنگ و چسبان و کوتاه نپوشید.برش های افقی نیز مانند خطوط افقی پارچه باعث خطای دید حجیم نشان دادن آن قسمت از بدن می شود.

انتخاب یقه 

یقه های پهن و مدل هایی که گردن و سینه را می پوشاند مثل یقه اسکی یا شال و یا یقه های دراپه، بالاتنه را درشت تر نشان می دهد، اپل نیز در بزرگ نشان دادن بالاتنه موثراست. یقه های گرد و خشت و از این قبیل نیز در چاق گردن و صورت را چاق تر نشان می دهند. برعکس یقه های کشیده و هفت بالاتنه و گردن را کشیده نشان می دهند.

انتخاب سایز لباس 

انتخاب لباس بسیار تنگ یا بسیار گشاد اندام را بد جلوه می دهد. این که لباس شل و آویزان باشد یا زیاد به بدن چسبیده باشد باعث بد نشان دادن اندام چاق می شود. سرشانه های بزرگ تر از سایز نیز بالاتنه را توپرتر نشان می دهد. دامن های کوتاه نیز پایین تنه را چاق تر نشان می دهد.

برای دیدن مدل های بیشتر به صفحه اینستاگرام ما سربزنید: آدرس ما edris.kavir@

انتخاب آستین 

آستین لباس نیز مهم است، آستین های چین دار و پفی و کلوش و یا آستین سرخود در درشت نشان دادن بالاتنه موثر هستند، استفاده از نقش و چین در هر قسمت از لباس، آن قسمت را توپرتر نشان می دهد. آستین سه ربع برای کسانی که در ناحیه شکم چاق هستند باعث نشان دادن چاقی آن ناحیه می شود. انتخاب آستین برای پایین تنه های توپر بهتر است بلند و در ناحیه مچ تنگ تر باشد.

فروشگاه ادریس کویر

انتخاب شلوار

خانم های درشت اندام نباید از شلوارهای گشاد استفاده کنند. شلوارهای پاچه کوتاه و فاق کوتاه نیز مناسب نیست، در این مدل از اندام استفاده از کمربند و اگر کمربند مدل دار باشد مناسب است. شلوارهای تفنگی و مخروطی برای تیپ اندامی با پایین تنه چاق مناسب نیست. شلوار جین، جذب و شلوار کبریتی باسن و پاها را حجیم تر نشان می دهند.

بیشتر بخوانید: 20 ترکیب رنگ پاییزی جذاب برای آقایان

لباس های مجلسی و مهمانی 

استفاده از مانتوهای تابستانی آزاد جلو باز روی چند لایه لباس برای افراد چاق انتخاب خوبی نیست.

شلوار یا دامن بلند حجم پایین تنه را بیشتر نشان می دهد. استفاده از لباس های چاپی پررنگ و براق و پرتزیین باعث جلب توجه مخاطب به اندام چاق می شود و جلب توجه بیشتری را باعث خواهد شد.

از مواردی که می‌تواند اندام را پرحجم نشان دهد استفاده از چندین لایه پارچه در دوخت لباس در بالاتنه یا دامن لباس است. چین هم مانند لایه های مختلف مدل یا چند لباس روی هم حجم بدن را بیشتر نمایان می کند. جیب های بزرگ در مانتو و پالتو برای خانم های چاق مناسب نیست.

انتخاب شومیز 

می توانید شومیز را کمی گشادتر انتخاب کنید اما لباس سایز بزرگ برای شما مناسب نیست، شومیزهای رنگ روشن و پارچه های طرحدار و دارای خط های افقی و همچنین مدلهای آستین کلوش، جلوه بسیار زیبایی به اندام خانم های لاغر اندام می دهد.

انتخاب جنس پارچه

جنس پارچه های ضخیم و یا شل و آنهایی که به تن می چسبد اندام را چاق نشان می دهد. پارچه های براق با نقش درشت نیز انتخاب درستی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: 7 مزیت پوشیدن لباس کتان

انتخاب اکسسوری و زیورآلات 

بهتر است افراد توپر از اکسسوری ها و زیورآلات کوچک استفاده نکنند. استفاده از کمربند باریک برای اندام باریک  مناسب است، استفاده از گردنبند و گوشواره های درشت باعث جلب توجه مخاطب به بالاتنه می شود.

کیف های بزرگ نیز بالاتنه را درشت تر نشان می دهند. انتخاب کیف بزرگ برای افراد کوتاه قد نیز مناسب نیست. 

ادریس کویر

کفش پاشنه دار

کفش های پاشنه دار و نوک تیز و روباز پا را کشیده نشان می دهد و کفش های با نوک گرد برای اشخاصی که مخصوصا بالاتنه توپری دارند گزینه مناسبی نخواهد بود.

آدرس ما : يزد، ميدان امام علی(ع) ، بلوار آيت..خامنه ای، فرعی3، توليدی ادريس کوير

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
×

چطور میتونم کمکت کنم؟