بهترین روش شستشوی لباس های پنبه ای 09131510463🔱

بهترین روش شستشوی لباس های پنبه ای 09131510463🔱

یک شنبه 29 آبان 1401
0
196

بهترین روش شستشوی لباس های پنبه ای

پارچه پنبه ای جزو پارچه هایی است که از الیاف گیاهی طبیعی بافته شده و کاربرد بسیار فراوانی دارد. پارچه‌های پنبه ای راحت، قابل تنفس، مقرون‌به‌صرفه و با دوام هستند. با شستن درست و مراقبت صحیح از لباس های نخی می توان سلامت و طول ‏عمر این لباس‌ها را طولانی کرد‎. 

بهترین روش شستشوی لباس های پنبه ای

مراحل شستن لباس پنبه‌ای با دست

برای شستن لباس پنبه ای یا هر لباس دیگری ابتدا باید هر گونه لکه را با استفاده از یک شوینده مناسب و برای لباس های پنبه ای با آب سرد، از بین ببرید. پس از آن لباس نخی را در یک ظرف آب سرد قرار دهید و چند قطره شوینده مناسب به آن اضافه کنید و لباس‌ را برای چند دقیقه در ظرف نگهدارید.

بیشتر بخوانید: انواع پارچه های گردبافی

لباس نخی را با آب سرد آبکشی کنید و آب اضافی آن را خارج کنید اما زیاد فشار ندهید تا چروک نشود، کمی لباس را تکان دهید تا چین و چروک آن به حداقل برسد و در هوای آزاد خشک کنید. برای برطرف کردن چروک ها از یک اتوی داغ استفاده کنید. 

مراحل شستن لباس پنبه‌ای با ماشین لباسشویی

قبل از شستشوی لبای با ماشین لباسشویی، همیشه به برچسب آن‌ دقت کنید؛ لکه لباس را قبل از قرار دادن در ماشین لباسشویی با مواد شوینده مناسب و با دست بشویید. بجز لباس هایی که در تماس مستقیم با بدن هستند بهتر است بقیه لباس های پنبه ای را با آب ولرم یا سرد شسته و آبکشی کرد تا از استحکام و رنگ پارچه حفظ شود و آّبرفت زیادی نداشته باشد.

لباس‌های کاملا نخی را می‌توان با بیشتر ماشین های لباسشویی شست. چرخه شستشو را از ۱۰ تا ۴۵ دقیقه، بسته به نوع چرخه و حجم لباس‌ها تنظیم کنید. 

پارچه پنبه ای را بیش از حد خشک نکنید چون باعث چروکیدگی بیش از حد و ماندگار در لباس می‌شود. در صورت وجود رطوبت بهتر است لباس را در هوای آزاد خشک کنید و در معرض نور مستقیم خورشید نگذارید تا رنگ خود را حفظ کنند.

روش‌های نگهداری لباس نخی

پنبه جزو الیاف باداوم است و در اکثر پارچه ها استفاده می شود. برای نگهداری لباس پنبه ای بهتراست شلوارهای پنبه‌ای را تا کنید و پیراهن‌های پنبه‌ای را در کمد آویزان کنید تا چروک نشود. بید و شب پره الیاف حیوانی را ترجیح می دهند پس نگهداری لباس پنبه ای برای مدت طولانی مشکلی از این نظر ایجاد نخواهد کرد.

اما سوسک‌های فرش و لاروهای آن‌ها از پنبه تغذیه می‌کنند که با استفاده از مواد طبیعی مانند روغن سدر، می توان جلوی نفوذ این حشرات به لباس‌های نخی را گرفت. بهتر است از ظروف پلاستیکی وکیوم شده برای نگهداری لباس نخی در کوتاه‌ مدت کار استفاده کنید اما لباس در بلند مدت نیاز به تنفس دارد.

بیشتر بخوانید: انواع پارچه کشباف

توصیه می شود برای نگهداری طولانی مدت لباس، از محفظه های پارچه‌ای استفاده کنید و لباس‌ها را در فضاهای سرد، خشک و تاریک قرار دهید. مطمئن شوید محل قرارگیری لباس ها مرطوب نباشد.

شستشوی لباس های پنبه ای

راه های جلوگیری از آب رفتن لباس نخی

لباس های پنبه ای یا نخی در اولین شستشو آب رفت دارند، برای جلوگیری از وقوع این مشکل شستشو با آب سرد با دست یا ماشین لباس‌شویی و عدم استفاده از خشک‌کن می باشد.  بهتر است لباس را روی رخت آویز یا روی بند قرار دهید تا در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود. در صورت ضرورت در استفاده از خشک‌کن ، از کم‌ترین میزان حرارت ممکن استفاده نمایید. 

صفحه اینستاگرام ما: آدرس ما edris.kavir@

پاک کردن لکه از روی پارچه های پنبه ای

در ابتدای لکه بری از پاک کننده های آنزیم دار استفاده کنید، قبل از آغشته کردن همه لباس به پاک کننده، حتما گوشه ای از لباس را به آن آغشته کنید تا مطمئن شوید که آسیبی به رنگ یا بافت لباس نخواهد زد.

آب میوه

ابتدا لباس را با آب سرد بشویید و بعد شوینده را مستقیما روی لکه بریزید و 20 دقیقه صبر کنید. پس از پاک شدن لکه آن را با آب گرم آب کشی کنید.

بیشتر بخوانید: کدام رنگ‌ها و طرح‌ها چاق‌ترتان می‌کنند؟

لکه چمن

مواد شوینده معمولی را مستقیما روی لکه بمالید .سپس لباس را روی هم بمالید تا لکه پاک شود و در آخر می توانید لباس را با آب بشویید.

قهوه

ابتدا روی لکه آب سرد بریزید. سپس کمی پودر مستقیما روی لکه ریخته و به آرامی به قسمت های دیگر پارچه مالش دهید تا لکه از بین برود و پس از آن آبکشی و شستشو نمایید.

شکلات

ابتدا شکلات را پاک کنید و بعد مستقیما شوینده را روی لباس بریزید و با یک مسواک نرم به آرامی لکه را پاک کنید. پس از 5 تا 10 دقیقه، محل لکه را با آب گرم شستشو دهید.

لکه چربی

فورا لکه چربی را با آب سرد بشویید و از یک صابون نرم را مستقیما روی محل لکه بکشید، این کار را تا زمان از بین رفتن لکه ادامه دهید. چند دقیقه صبر کنید تا کف و صابون روی لباس بماند و در آخر با آب نیمه گرم محل لکه را آب کشی کنید.

آدامس

برای از بین بردن باقی مانده آدامس از سرکه داغ استفاده کنید. سرکه داغ را به قسمتی از لباس که کمتر در معرض دید است بمالید و 3 دقیقه صبر کنید. بعد با یک دستمال روی محل بمالید تا مطمئن شوید لباس رنگ پس نمی دهد. لباس را 1 تا 3 دقیقه در سرکه داغ قرار دهید و به آرامی آدامس را بکنید و بعد آن را با آب گرم شسشو دهید.

 لباس های پنبه ای

لکه جوهر

از رابینگ الکل که در داروخانه ها به راحتی قابل تهیه است استفاده کنید. یک دستمال را پشت لکه قرار دهید و الکل را مستقیما روی لکه اسپری کنید. وقتی لکه از بین رفت با یک شوینده نرم و با آب گرم لباس را بشویید.

بیشتر بخوانید: ست اسپرت مردانه

سس کچاپ

ابتدا محل لکه را با آب گرم بشویید تا حد الامکان لکه کم رنگ شود. پی از آن با استفاده از شوینده و آب سرد لکه را بشویید تا تا لباس تمیز شود.

آدرس ما : يزد، ميدان امام علي(ع) ، بلوار آيت الله خامنه اي، فرعي3، توليدي ادريس کوير

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
×

چطور میتونم کمکت کنم؟