💫پارچه دورس پنبه 09131510463 - ادریس کویر

💫پارچه دورس پنبه 09131510463 - ادریس کویر

دوشنبه 30 آبان 1401
0
165

پارچه دورس پنبه 

انواع پارچه به چهار دسته تقسیم بندی می شود:

تار و پودی

حلقوی

ژاکارد

نمدی

پارچه دورس پنبه

پارچه ی دورس چیست؟

پارچه دورس از پارچه های تریکو ضخیم است که با ماشین های گردباف بافته می شود. قسمت داخلی پارچه دورس از جنس پنبه و حالت کُرکی شکلی دارد که این کُرک ها تار و پودهای پشت پارچه هستند که در تراکم بالا روی هم قرار می گیرند. قسمت بیرونی یا روی پارچه دورس از جنس هایی مانند پنبه، پلی استر، لاکرا و غیره بافته می شود.

مقدار استفاده از پنبه، پلی استر و لاکرا نوع پارچه لباس دورس را تعیین می کند، از معروف ترین آن ها دورس سه نخ می باشد. کلمه دورس، به معنی گیاه سمی است و به بذر آن شوگران می گویند. از پارچه دورس سوییشرت، هودی، اسلش و غیره دوخته می شود.

بیشتر بخوانید: انواع نخ پنبه رینگ

انواع پارچه  دورس

ادریس کویر یزد با تبحر و تجربه در زمینه تولید پارچه و ارائه انواع متنوع با قیمت مناسب در یزد آماده خدمت رسانی به شماست. برای سفارش انواع پارچه دورس با ادریس کویر تماس بگیرید: 0913510463

دورس گلکسی

معمولا پارچه دورس گلکسی برای لباس های ورزشی استفاده می شود و در بافت آن در قسمت داخلی به جای پنبه از فیلامنت استفاده شده است. از این پارچه برای دوخت  لباس کودکان و نوزادان نیز استفاده می شود.

دورس پلی استر

پارچه دورس با جنس پلی استر، از نخ پنبه کمی استفاده شده است. این پارچه با عدم جذب رطوبت و در برخی موارد انتقال رطوبت به سمت خارج از بدن، براقی بیشتر نسبت به الیاف طبیعی و عدم آب رفت در آن و همچنین کارایی و کیفیت شناخته می شود.

دورس گلکسی پشت کج راه

پارچه دورس گلکسی پشت کج راه مقاومت و کیفیت بالایی دارد و در بسیاری از انواع لباس ورزشی و شلوار اسلش و … از این پارچه استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: پارچه تریکو پاییزه 

دورس پنبه لاکرا

پارچه دورس پنبه لاکرا از ترکیب پنبه با پارچه لاکرا تولید می شود. لاکرا پارچه کشی و با کیفیتی است که حالت کشش و انعطاف پذیری بالایی دارد. پارچه دورس پنبه لاکرا با الیاف طبیعی پنبه تولید می شود و رطوبت را به خود جذب می کند که امکان آب رفت نیز دارد.

دورس خار خورده یا پشت پنبه

دورس زنانه این نوع پارچه نسبت به مدل های دیگر گرم تر و نرم تر است و قسمت پشت پارچه به صورت پرز و پنبه ای است که توکرکی هم نامیده می شود و برای فصول سرد به بسیار مناسب است.

دورس سه نخ ملانژ لاکرا

دورس سه نخ از ترکیب سه نخ پنبه با دو نخ دیگر که معمولا ملانژ و لاکرا می باشند تولید می شود و در تولید شلوار کارایی زیادی دارد. در بیشتر لباس های زمستانی که کشی هستند از لاکرا به میزان معینی استفاده می شود.

پارچه دورس

گردباف دورس جودون

تولیدی دورس زنانه از پارچه های گردباف دورس جودون جهت تولید پوشاک زمستانی استفاده می کنند. این پارچه ها را از الیاف مصنوعی و طبیعی به صورت ترکیبی می بافند. این پارچه به دلیل روزنه هایی که دارد، گردش هوا در آن به خوبی انجام می شود.

دورس ملانژ

دورس زنانه ورزشی معمولاً از جنس دورس ملانژ تولید می شود. نوع اعلاء این جنس پارچه، طبعاً از نخ های مرغوب و طبیعی بیشتر بافته شده است. از این پارچه برای لباس ورزشی مانند انواع دستکش، کلاه، شلوار و گرم کن را برای ورزشکاران تولید می کنند.

صفحه اینستاگرام ما: آدرس ما edris.kavir@

کاربرد پارچه دورس

پارچه دورس برای لباس های ضخیم فصول سرد استفاده می شود. از این پارچه می توان انواع شلوار، سوییشرت، لباس ورزشی، گرم کن، هودی دورس زنانه، دورس ساده زنانه و ... تولید کرد. دورس سه نخ به دلیل کیفیت بالا، انتخاب بسیار خوبی برای لباس های گرم مخصوص پاییز و زمستان است. این مدل لباس هیچ گاه از مد نمی افتد و همیشه کاربرد دارد. از ویژگی های اصلی این جنس لباس ها حفظ کیفیت اولیه  آن قابل ذکر می باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین روش شستشوی لباس های پنبه ای

شستشوی پارچه دورس

بهتر است هنگام شستشو، لباس دورس به تنهایی شسته شود تا پرز آن به لباس های دیگر نچسبد. لباس هایی که پارچه دورس پنبه ای دارند، بعد از شستشو کمی آب می رود. بعد از شستن پارچه دورس پنبه ای، از پهن کردن آن روی بند خودداری کنید، زیرا فرم خود را از دست خواهد داد.

هودی دورس چیست؟

هودی نوعی سوییشرت کلاه دار با کمر و سرآستین های کش دار است که مانع خروج گرما و ورود سرما به داخل لباس می شود. هودی دورس زنانه مدل گشاد و آزادی دارد و دارای یک جیب بزرگ در جلو می باشد که می توان برای گرم کردن دستان یا قرار دادن وسایل کوچکی مانند موبایل از آن استفاده نمود.

هودی دورس زنانه را با یک شلوار اسلش می توان ست کرد که علاوه بر یک استایل راحت، به عنوان یک لباس گرم و نرم در فصل سرما از شخص در برابر باد و باران محافظت خواهد نمود.

ادریس کویر

مضرات الیاف مصنوعی

پارچه های دارای الیاف مصنوعی که از مواد شیمیایی تولید شده اند، برای بدن مضر می باشند. از جمله مهم ترین مضرات الیاف مصنوعی برای بدن می توان به این موارد اشاره نمود:

ایجاد حساسیت پوستی به خصوص خارش بدن و قرمزی پوست

ایجاد اگزما

ایجاد حالت تهوع

ایجاد سردرد

اختلال در خواب

ایجاد درد در قفسه سینه

ایجاد درد های عضلانی

آلودگی محیط زیست

ایجاد عفونت های پوستی

ایجاد درماتیت

آزاد سازی مواد سمی

آدرس ما : يزد، ميدان امام علي(ع) ، بلوار آيت الله خامنه اي، فرعي3، توليدي ادريس کوير

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
×

چطور میتونم کمکت کنم؟