بهترین پارچه برای کت و شلوار زنانه که باید بشناسید ☎️ 03538216763

بهترین پارچه برای کت و شلوار زنانه که باید بشناسید ☎️ 03538216763

شنبه 19 فروردین 1402
0
260

بهترین پارچه برای کت و شلوار زنانه که باید بشناسید

 

ویژگی های پارچه مناسب کت زنانه

کت و شلوار زنانه صرف نظر از سن و سال معمولا برای مجالس رسمی استفاده می شود و پارچه ایی که برای دوخت انواع مختلف کت و شلوار مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت خواهد بود. پارچه کت و شلواری باید محکم و بادوام باشد. با انتخاب پارچه باکیفیت، کت و شلوار تن خور شیک و زیبایی خواهد داشت.

بهترین پارچه برای کت و شلوار زنانه

پارچه مناسب کت و شلوار زنانه

پارچه کتان

کتان سه نوع نازک، متوسط و ضخیم دارد و برای دوخت کت و شلوار بهاره، پاییزه و زمستانه استفاده می شود. هر چقدر پارچه کتان ضخیم‌تر باشد، کمتر چروک می‌شود و آب هم کمتر از خود عبور می‌دهد. به همین دلیل پارچه‌های ضخیم‌تر شما را در برابر سرما حفاظت می‌کنند و احتمال خیس شدن زیر باران و برف را کاهش می‌دهند.

پارچه کتان معمولا برای کت و شلوار مردانه استفاده نمی شود ولی برای لباس خانم‌ها خیلی رایج است. این لباس ها بسیار راحت است و در تمام طول روز به راحتی می توان فعالیت داشت و احساس سنگینی و خستگی برای فرد نخواهد داشت. 

بیشتر بخوانید: باید‌ها و نباید‌های پوشش خانم‌های چاق برای داشتن بهترین استایل

پارچه نخی

پارچه‌های نخی سبک و خنک هستند و برای کت و شلوار بسیار مناسب هستند؛ به ویژه برای مهمانی های تابستانه گزینه بسیار به جایی خواهند بود. پارچه‌های نخی گل‌دار گزینه‌های جذاب و پرطرفداری هستند و رنگ های زنده و شادی دارند، به راحتی شسته می شوند اما زود چروک می‌شوند و نیاز به اتوکشی دارند.

فاستونی

فاستونی یکی از معروف‌ترین انواع پارچه است که از الیاف نخی تولید می‌شود و رای کت و شلوار زنانه و مردانه بسیار مناسب است. در تولید این نوع پارچه، از الیاف طبیعی و مصنوعی با هم به کار رفته است و استحکام و مقاومت خوبی در برابر چروک شدن دارد. فاستونی شیک و رسمی است و ظاهر زیبایی دارد.

پارچه فاستونی معمولا از جنس پشم است و گاهی نیز مخلوط پشم و کرک  و در مواردی نیز مخلوط پشم و پلی استر دارد. انواع پارچه فاستونی پشم خالص قیمت بالاتری دارند. 

پارچه لینن

لینن از الیاف کتانی به دست می‌آید و از نظر قدمت با مومیایی‌ها در مصر باستان برابری می‌کند. پارچه لینن (Linen) به نام کتان کاغذی نیز شناخته می شود که با وزن اندک و بافت لطیف برای فصول گرم سال قابل استفاده بوده و از پارچه‌های مناسب برای کت و شلوار زنانه در این فصول می باشد.

بیشتر بخوانید: ایده استایل زنانه برای بهار 1402

پارچه کرپ

پارچه کرپ یک پارچه کتی است که کمی سنگین و ضخیم است و به‌راحتی چروک نمی‌شوند، به همین دلیل برای مانتوهای اداری و رسمی زیاد استفاده می شود. جنس کرپ پشمی، ابریشمی یا پلی‌استری برای کت و شلوار زنانه مناسب است اما برای فصول گرم نمی توان از این نوع پارچه استفاده کرد.

کت و شلوار زنانه

پارچه گاباردین

پارچه گاباردین جنس محکمی دارد و برای دوخت انواع پارچه کت و دامن زنانه و کت و شلوار زنانه مناسب است. پارچه گاباردین یا گاواردین با الیاف مصنوعی تهیه می‌شود.

فلامنت

پارچه فلامنت با جنس ویسکوز برای فصل تابستان بسیار مناسب است. پارچه‌های فاستونی شبه فلامنت کاربردهای بیشتری نسبت به پارچه‌های فلامنت ساده دارند یکی از پرمصرف‌ترین پارچه‌ها در کشور هستند.

صفحه اینستاگرام ما: آدرس ماedris.kavir@

پارچه چرم

پارچه چرم برای کت زنانه بسیار رسمی است. دو نوع پارچه چرم مصنوعی و چرم طبیعی از رایج‌ترین انواع پارچه‌ای است که در دوخت کت و شلوار زنانه و مردانه استفاده می‌شود. چرم طبیعی، قیمت بالاتری نسبت به چرم مصنوعی دارد و به مراقبت بیشتری نیز احتیاح دارد. لباس چرم هیچوقت قدیمی نمی شود.

بیشتر بخوانید: انتخاب رنگ لباس در فصل بهار

پارچه جین 

کت جین به راحتی با هررنگ ومدل شلوار و بلوز ست می شود. کت های زنانه جین اسپرت در مکان ها ومحیط‌های کاری رسمی و غیررسمی در فصل های پاییز و بهار، بسیار رایج‌ است.

پارچه مخمل

بافت مخمل دارای یک فرایند خاص می باشد به این صورت که دو لایه پارچه را با هم دوخت می کند و سپس آنها را از وسط جدا می کند. امروزه بیشتر پارچه های مخمل دارای مواد مصنوعی هستند تا مقرون به صرفه تر باشند. مخمل به دلیل توده ضخیمی که دارد کمی سنگین است و برای پوشیدن در هوای گرم چندان مناسب نیست. در گذشته پوشیدن ژاکت های سیگاری مخملی در ساعات خاصی از روز یا در مکان های خاص متداول بود. 

بهترین رنگ کت و شلوار

کت وشلوار یک لباس رسمی است و بسیاری از افراد این لباس را با رنگهای تیره انتخاب می پسندند. رنگ‌های تیره مانند مشکی، خاکستری،  سرمه ای، طوسی و قهوهایی بسیار پرطرفدار هستند، شما می‌توانید هر رنگی که مورد نظرتان است انتخاب کنید، اما برای انتخاب رنگ کت و شلوار زنانه بلند، باید به فضایی که قرار است از لباس‌ استفاده کنید، توجه نمایید.

بیشتر بخوانید: اصول ست کردن شومیز مناسب فصل بهار

بهتر است برای مهمانی بسیار رسمی، از رنگ‌های تیره استفاده کنید ولی در مهمانی های  خودمانی تر رنگ های شاد مناسبند. 

کت و شلوار

مقدار پارچه برای دوخت کت زنانه 

برای محاسبه متراژ پارچه برایدوخت انواع مدل کت و شلوار زنانه، باید به طرح پارچه، جهت خواب، جهت براق وحاشیه دار بودن پارچه دقت کنید. پارچه ساده را راحت می‌توان الگو انداخت و از تمام متراژ پارچه به‌صورت مفید استفاده کرد، به‌صرفه‌ترین نوع پارچه برای دوخت انواع مدل کت و شلوار زنانه است و مقدار کمتری نیاز دارد. 

برای پارچه های خاص باید بیشتر خریداری کنید. اگر عرض پارچه را میزان متراژ رایج پارچه در بازار  در نظر بگیریم که معمولا حدود یک و نیم متر است، برای دوخت یک کت ساده حداقل یک متر و هفتاد سانت پارچه نیاز است. این مقدار پارچه برای یقه و قد لباس مناسب خواهد بود.

بیشتر بخوانید: استایل شیک تابستانی زنانه

مقدار پارچه لازم برای دوخت شلوار 

برای دوخت شلوارکت، باید پارچه به عرض یک مترو ده سانت تهیه کنید. مقدار پارچه مناسب دوخت شلوار راسته برای یک خانم متوسط همین مقدار است. شلوار با پاچه های گشادتر یا دامن شلواری نیاز به متراژ بیشتری پارچه دارد. 

آدرس ما : يزد، ميدان امام علي(ع) ، بلوار آيت..خامنه اي، فرعي3، توليدي ادريس کوير

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
×

چطور میتونم کمکت کنم؟