هر آنچه لازم است درباره سایز لباس زنانه بدانید 03538216763

هر آنچه لازم است درباره سایز لباس زنانه بدانید 03538216763

دوشنبه 21 فروردین 1402
0
231

هر آنچه لازم است درباره سایز لباس زنانه بدانید 

در زمان خرید لباس، یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها آگاهی کامل از سایز بدن می باشد. برای تعیین سایز ابتدا باید از بخش‌های مختلف بدنتان اندازه‌گیری کنید و سپس اندازه‌هایتان را با جدول های راهنمای سایز مقایسه کنید و بر اساس استانداردهای تولیدکنندگان پوشاک سایز خود را تعیین کنید. 

سایز لباس زنانه

معمولا تولیدکنندگان لباس زنانه و مردانه در هر کشور متناسب با میانگین اندازه‌ی ساکنین سرزمینشان، از سیستم خاصی برای سایزبندی لباس‌های تولید شده در آن منطقه، استفاده می‌کنند. می توان گفت سه سیستم سایزبندی اصلی در دنیا وجود دارد: سیستم آمریکایی (US)، اروپایی (EU) و انگلیسی (UK)، جدیدا سیستم‌های آلمانی (GR)، فرانسوی (FR)،ایتالیایی (IT)، استرالیایی (AUS) و ژاپنی (JP) نیز به این مجموعه اضافه شده‌اند.

اما بیشتر تولیدی‌های پوشاک در سراسر دنیا همچنان از همان سه سیستم اول استفاده می‌کنند. اختلاف این نظام‌های سایزبندی در نوع اندازه‌گیری بدن می باشد که عبارتند از اندازه‌های دور سینه، دور گردن، دور کمر، دور باسن و قد.

شما می توانید اندازه هایتان را به همراه جداول راهنمای سایز همراه داشته باشید تا هنگام خرید، بتوانید با استفاده از این اندازه ها سایز لباس مورد نظر و مناسب خود را خریداری کنید. به این نکته توجه داشته باشید که هر چند ماه یک‌بار این اندازه‌گیری‌ها را مجددا انجام دهید، چون امکان تغییر سایز همیشه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در خرید لباس راحتی زنانه 

 اندازه‌گیری با متر

برای اندازه‌گیری دقیق اندازه و سایز بدن متر که دقیق ترین وسیله اندازه گیری است می توان استفاده نمود. اندازه‌گیری قسمت‌های مختلف بدنتان را به درستی انجام دهید و سپس در جدول های سایز اروپایی، آمریکایی و غیره اندازه‌هایتان را پیدا کنید و سایز خود را مشخص کنید. 

روش دیگر دانستن سایز لباستان این است که سایز لباس‌هایی که اندازه و سایز شماست بدانید؛ مدیوم، ایکس لارج و یا دو ایکس لارج را می توان به این صورت دانست. 

محاسبه‌ی آنلاین سایز لباس هم یکی از روش های تعیین سایز لباس است. سایت های shopfans و purecalculators این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند.

ماشین‌حساب‌های آنلاین در سایت‌های مختلف تعیین سایزبندی لباس نیز وجود دارند؛ به این صورت که سایز اندامتان را در این ماشین حساب وارد نمایید تا ماشین حساب آنلاین سایز لباستان را محاسبه و به شما جواب بدهد. 

اپلیکیشن‌هایی نیز برای این منظور طراحی شده اند؛ از جمله این اپلیکیشن‌ها می توان سایزیاب، sizer و size4woman را نام برد.

پس از این که سایز خود را اندازه‌گیری کردید، می‌توانید بسته به نوع برند و کالایی که می‌خواهید خریداری کنید؛ به جدول راهنمای سایز لباس زنانه مراجعه و سایز خود را مشخص کنید. مثلا برای خرید لباس برند ترک از جدول راهنمای سایز لباس زنانه‌ی ترک که معمولا بر اساس سیستم اندازه‌گیری اروپایی مشخص می‌شود استفاده کنید.

صفحه اینستاگرام ما: آدرس ماedris.kavir@

راهنمای تعیین انواع سایز مانتو و شومیز

برای اندازه‌گیری سایز مانتو و انواع بلوز و شومیز، نیاز به اندازه سرشانه‌ها، دور سینه، زیر سینه و دور باسن دارید. در مرحله بعد، به‌اندازه دو یا چند سانت عددها را به اندازه ای که می‌خواهید در لباس راحت باشید، اضافه تر در نظر بگیرید. به جز لباس های فری سایز به اندازه های ذکر شده نیاز خواهید داشت.

آدرس ما : يزد، ميدان امام علي(ع) ، بلوار آيت..خامنه اي، فرعي3، توليدي ادريس کوير

راهنمای سایز شلوار زنانه

با در نظر گرفتن چند مورد ساده به‌راحتی می‌توان سایز مناسب خود را به دست بیاورید و یک خرید مطمئن داشته باشید؛ برای این کار کافی است تا از اندازه و سایز شلوار خود اطمینان داشته باشید. برای این کار هم باید ابعاد چند قسمت از بدن خود را داشته باشید، دور کمر (waist) که بخش میانی کمر را تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید: نکات استایل ساده برای خانم‌های توپر و قد کوتاه

دور باسن (Hip) که منظور عریض‌ترین بخش باسن می باشد، قد داخل شلوار (Inseam) که از پاچه‌ها در قسمت قوزک شروع می‌شود و تا محل اتصال دو لگ شلوار ادامه دارد. قد بیرونی شلوار (Outseam) در مقابل، به قوزک پا تا دور کمر گفته می‌شود.

راهنمای سایز شلوار جین زنانه

روی جین‌های استاندارد معمولا اعداد بر اساس اینچ نوشته می‌شود:

خانم‌های زیر ۱۵۲ سانتی‌متر، طول شلوار برابر ۲۹ اینچ 

خانم‌های با قد ۱۵۲ تا ۱۶۳ سانتی‌متر، طول شلوار برابر ۳۱ اینچ 

خانم‌های با قد ۱۶۴ تا ۱۶۹ سانتی‌متر، طول شلوار برابر ۳۳ اینچ 

خانم‌های بالای ۱۷۰ سانتی‌متر، طول شلوار برابر ۳۵ اینچ 

خانم‌های خیلی بلند، طول شلوار ۳۷ اینچ 

راهنمای سایز سوتین زنانه

برای انتخاب سایز سوتین مناسب، داشتن دو سایز لازم است؛ سایز دور سینه و سایز زیر سینه. این اندازه را می‌توان به اینچ یا به سانتی‌متر یادداشت کرد، اما سیستم سایزبندی سوتین معمولا اینچ می باشد. برای اندازه‌گیری سایز سوتین به این روش عمل کنید:

یک سوتین مناسب و راحت بپوشید و پس از آن دقیقا مماس با خط زیرین سوتین و روی قفسه‌ی سینه متر را بچرخانید و اندازه بگیرید. اطمینان حاصل کنید که متر بدون هیچ پیچیدگی دور سینه قرار گرفته باشد.

بیشتر بخوانید: نحوه ست لباس مردانه برای روزهای بهاری

برای اندازه گیری دور سینه باید کاپ سینه (دور سینه) را اندازه بگیرید؛ از بزرگ‌ترین بخش سینه اندازه‌گیری را انجام دهید، برای این کار متر را در جایی که نوک سینه قرار دارد بچرخانید. باز هم مطمئن شوید که متر در تمام دور سینه، صاف قرار گرفته است و هیچ پیچ خورگی یا کشیدگی وجود ندارد.

ادریس کویر

وقتی اندازه‌ی دور سینه و زیر سینه را بدست آورید، برای محاسبه کردن اندازه‌ی کاپ سینه به این صورت عمل کنید: سایز کاپ سوتین با حروف از A تا G مشخص می‌شود.

فرمول محاسبه کردن کاپ سوتین: اندازه‌ی دور سینه – اندازه‌ی زیر سینه = اندازه‌ی کاپ سوتین

در ایران بیشتر سایز اروپایی بیشتر رایج است و سایز رایج سوتین به اروپایی بین ۶۵ تا ۸۵ است.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
×

چطور میتونم کمکت کنم؟